Følgere

mandag 17. september 2012

Leses på eget ansvar!

Fant ett fint lite førstehjelpsskrin på Nille her om dagen. Så det har jeg plassert på gulvet på toalettet nede-og har fylt med plaster. Slik at de små snuppene mine kan gå å finne seg plaster selv til alle disse usynlige såra deres..hehe.
Plaster hjelper jo nesten BESTANDIG når barna får vondt! Så å ha plaster så tilgjengelig kommer de nok til å synes er gøy.. Blir nok litt større forbruk av plaster enn vanlig, men det er det verdt. :)


Og når vi er inne på emnet har jeg vært hos legen i dag å fått konstatert endel allergier fra endel blodprøver jeg tok for noen uker siden. Jeg fikk svarresultatet på sms for litt siden, men skulle nå ha oppfølgingstime for å prate om dette. På smsèn sto det: blodprøven viser allergisk reaksjon på erter,hasselnøtt,reke, peanøtter, soya, og litt på hvete. Ellers på midd (i sengetøy og støv), katt, hund, burot. Det er mye utslag mot timotei (gress) og burot.

Ja.. hva skal man si. En god del er det iallefall. Og pga at jeg er allergisk mot midd anbefales det at jeg går på allergimedisiner (aerius) året rundt.
Var egentlig midden (æsj) vi prata mest om, for det hjelper ikke for meg å skifte på senga en gang i uka, sånn som jeg er vant til. Jeg må støvsuge senga og madrassene en gang i uka, og også i områdene rundt. Og dyner og puter må luftes daglig. Det blir nok helt slutt på å re opp senga.. :(

Og det finnes endel sengetøy som skal være bra for allergikere mot midd. Så må nok invistere i noe sånt ganske raskt. Ekkelt når man begynner å tenke på hva man sover i om natta. Og når man søker opp info på nett kommer det bestandig opp masse bilder. Noe jeg skal skåne dere for her- alle vet jo hvor ekle disse dyrene er. Blir jo nesten uvel bare ved å tenke på dem.

Legen min sa: "Jeg synes det er ett under at ikke du har klaget over trøtthet før!". Da måtte jeg bruke alle kreftene mine på å la vær å gråte, og husker ikke hva jeg faktisk fikk sagt. Men det er jo AKKURAT det jeg har sliti med i flere år nå. Jeg synes jeg er så unormalt trøtt og sliten bestandig. Uten å ha noe grunn for det.
Men det ble jo litt mer forstålig nå, når jeg får greie på at i den tiden jeg skal sove- restituere meg og samle krefter- så blir jeg utsatt for ting jeg absolutt ikke tåler!

Så nå skal tiltak settes i gang slik at jeg forhåpentligvis kan få "ett nytt og bedre liv" på sikt. Jeg krysser alt jeg har for at dette skal ha en virkning!

Og håper jeg merker jeg merker bedring fort-for jeg klør jeg klør tiddelibom.

En optimistisk mandagsklem herfra!
(Ta det med ro- det smitter iallefall ikke! Hehe..)


4 kommentarer:

  1. Vi må ha fått feil navn, Merete... For vi er iallefall to som sliter med allergi..men som jeg stadig påpeker..det er jo ikke dødelig, men kjedelig...
    Lykke til med organisering for en bedre hverdag.Og tips tas imot med takk.
    Klem, MereteN

    SvarSlett
  2. Det er i allefall godt når man kan finne ut årsaken!! Da er det verdt det ekstra bryet med lufting av sengetøy tror jeg, for energi er vi avhengig av. Å slite seg gjennom dagene som trøtt er ikke noe man vil om man kan sleppe. Leste i en artikkel for litt siden at Lavendel dreper midd hvis man putter det i klesvasken og at sollys også dreper midd. Så vi har bruk for sola til så mangt =)

    SvarSlett
  3. Så kjedelig, da! Har en haug med allergier selv, blant annet midd, og det ett litt kavete. Slitt mye selv med trøtthet, vært masse sliten og vondt i hodet.
    Hang in there- det blir bedre!!
    Går på allergimedisiner hele året rundt jeg også, også tar jeg kortison i skinka- den hjelper! ;-)

    Så på det førstehjelpsskrinet selv også- det er superfint!
    Jobber i barnehage selv, og der hjelper plaster mot alt! ;-)
    Om det så er dumme brødre ;-) hehe!

    Ha en fin onsdag!
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Herlig førstehjelpsskrin. Veldig søtt ;-)

    Uff da! Allergi er ikke morsomt - og det høres jo ut som du er ganske kraftig "angrepet". Selv er jeg verst om våren. Men...det er jo bra at du/dere har funnet ut hva det er som gjør at du har vært så trøtt og sliten. Håper allergitablettene virker - og at formen snart er på topp igjen ;-)

    Ha en super kveld!

    SvarSlett