Følgere

søndag 23. september 2012

Helgen er over!

Dette har vært en veldig rolig helg for vår del. Stort sett vært hjemme med huset fult av barn. *kos*. Jeg elsker måten vi bor på, jentene har bestandig mange å leke med. :)

Ellers merkes det godt at sommeren er over for denne gang, huset er med ett mye kaldere og det er mørkt ute om kveldene. Men kos når man kan surre seg inn i sitt favoritt teppe og ha stearinlys skinnende i hele stua.
 Bestandig moro å se hvordan apotekerflaskene er plassert når man i helgene våkner etter barna. Minstejenta  elsker å leke med disse. :)
Denne lykta er nok min favoritt av dem alle. Den har en nydelig grønnfarge med en slitt look. Og en veldig søt lås på den. Bildet lyver veldig på utseende her.
Jeg har fått vaska en gammel trestige som jeg nå bruker til å lufte dynene på om kvelden. Da kan de luftes på verandaen under tak uansett vær...

På lørdag prøvde jeg dessuten ut noe nytt, ga jentene lørdagsgodt rett etter middagen, altså klokka fire. Mulig de spiste mer godteri enn de vanligvis gjør, men det sparte meg for ett par timer med masing. Så alt i alt synes jeg det var verdt det..hehe.. Minstejenta går gjerne om spør etter godteri fra hun står opp på lørdagsmorgenen. Enda hun egentlig ikke er sååå glad i godteri..hihi.
På fredag fikk jeg forresten gave på jobben, helt uten grunn egentlig. Men veldig hyggelig- så tusen takk for det Tonje. :)

Ett fint hjerte som jeg kan pynte litt opp med. Kjempe fint var det! :)

Denne uka blir også hektisk, foreldremøte både i bhg og på SFO, og på Onsdag skal jeg på min første volleyballtrening. Spilte det ett par år fra jeg var 18-20 år tror jeg det var. Men det er jo endel år siden- så jeg er å regne som en nybegynner. Og både gleder og gruer meg på samme tid, og krysser fingre for at nivået ikke er for høyt og at jeg klarer å henge med.
Skal prøve å få pressa inn en spinning time denne uka også, må vel bli i morgen det da. Og heldigvis går abonnementet mitt snart ut. Trening uten ball er ikke noe for meg, det har jeg fått konstantert en gang for alle.  Men godt å ha noe å drive på med, jeg trenger å få fokusert litt på egen trening også, har bare fokusert på barna i 6 år nå, så det er sikkert sunt å ta litt vare på seg selv også nå. Drive med noe man synes er moro og får energi av. :)

Jeg glemte forresten å oppdatere om at Pernille ikke gikk videre på Putti Plutti Pott auditionen, hun sang litt lavt- og da er det ikke noe sjangs til å komme med når konkurransen er stor. Men hun hadde det moro da, så da fikk hun iallefall noe igjen for det. Synes hun er tøff jeg! Jeg hadde aldri gjort det når jeg var på hennes alder. Ikke nå heller for den saks skyld.
De sto foran "nissemor" og "Glupe" i grupper på åtte, og skulle synge ett par strofer fra en av sangene i Putti Plutti Pott. Og etter å ha syngi sammen delte de opp så de sang to og to. Jeg hørte nesten ikke Pernille, for en av de store hun sto sammen med sang så innmari høyt. tror Pernille blei litt satt ut av det. Men sånn er det jo, man må stikke seg ut på en måte- og vise at man tørr. De barna som de plukker ut skal jo tross alt prestere foran tusenvis av mennesker. Så viktig at de velger de rette barna!

Yes yes, nå er det natta her i huset. Må lade opp til en ny og spennende uke. Denne uka har jeg vært helt i koma pga allergitablettene, men håper kroppen har vendt seg mer til dem nå, slik at jeg slipper å sovne på foreldremøtene! Hehe..

Klem

4 kommentarer:

  1. Herligt med ei rolige helg og,lurt med godteri litt tidligere på ettermiddagen,ser særlig med ho minste at det er lurt å spise litt før og ikkje rett før leggetid:)ser du sliter med allergi,godt dei har funnet ut av det sjølv om det ikkje er så kjekkt,eg har ei med alvorlig støvmiddallergi så her må det vaskes i støvsuges kvar dag,ho har vært på overnatting og komt heim heilt tett,så det er jo ikkje så kjekkt da men kan jo ikkje be di støvsugd eller vaske for at ho skal ligge der heller:)

    Bildet fra innlegget mitt er fra kjøkkenet mitt:)
    Ei fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Skjønner godt at det ikkje er kjekkt og eg har med fleire sendt Mail for det er ikkje alt ein vil eller for den saks skyld skrive heller så det å kunne snakke åpnere på Mail er supert igrunn:)det er ein veldig grei kommunikasjonsform:)
    Ønsker deg ei forsatt fin dag skjønne du;)
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Synd hu ikke gikk videre da. :) men det kommer en sjanse senere også :)

    Har også sett på det medisinskrinet under her, vet bare ikke heelt om jeg skal ha det enda :) Har jo egentlig system som funker. Men skader jo ikke med noe nytt? ;) Håper du blir bedre fort nå da :)

    Vi skaffa oss kanin i sommer, og har ei katte, men hønene blir de første skikkelige utedyra :) Vi gleder oss veldig til de kommer :) Blir stas å ha egg fra egne høner! :)

    SvarSlett
  4. Synd hun ikke gikk videre, men for en opplevelse det må ha vært likevel :-)
    Et minne for livet! Hun er råtøff!

    Ift til allergien, så har jeg hatt det siden jeg var liten, og har alltid måttet være veldig nøye med å holde det støvfritt. Støvsuge minimum en gang for dagen. Der har jeg forbedringspotensiale... Men ble introdusert for kortisonsprøyta for tre år siden, og det er virkelig en ny hverdag! Virkelig verdt å prøve ut, altså!
    Lykke til :-)

    Ha en fin torsdag!
    Klemmer

    SvarSlett