Følgere

søndag 5. august 2012

Tannfeen har vært her i natt!

Takk for koselige tilbakemeldinger! :) Og ja,det var ett kupp, de er hele, og kommer nok til å bli veldig fine igjen når de blir malt. De ble lagt ut til salgs for 200 kr, og det var flere som var interesserte. Men selgeren ville bare bli fort kvitt dem, så hvis noen henta dem i løpet av dagen kunne de få dem for 150 kr. Og vi var de heldige! :)
Vi har hatt grønne plastmøbler siden vi flytta hit, så vi hadde uansett planlagt en oppgradering snart..Så det kunne nesten ikke passa bedre! :)

Jeg fikk kasta meg i bilen og rakk å kjøpe maling før de stengte heldigvis. Men det var mye kvist i treverket, så jeg valgte å grunne med heftgrunn med kvistlakk i først for sikkerhetsskyld.
Jeg regner med det trenger 3 strøk med maling for å dekke skikkelig, itillegg til grunninga. Jeg ble anbefalt å bruke dør og vindusmaling til utemøblene, for det skulle være veldig slitesterkt. Så det blir spennende å prøve.
Men hadde jeg tenkt på det ville jeg nok hatt en matt maling, jeg synes denne var litt blankere enn jeg liker. Men det for jeg bare prøve å huske på neste gang.

Må ha en del tørketid med kvistlakk og oljemaling, så ting kommer til å ta litt tid merker jeg. Fikk malt ett strøk på benken og bordet, men stolene står igjen.
Vanskelig å komme til overalt også. Så tenkte jeg skulle prøve spraymaling bare for å få dekka til ett strøk på det mørke iallefall. Hvis ikke noen andre har noen gode tips er det bare å komme med dem... :)

Kan vise ett bilde av den kurven jeg spraymalte da, veldig enkel og grei måte å male på. Og nå har jeg noe litt mer dekorativt å ha doruller i inne på toalettet.
Bildet er tatt på soverommet da. Var så knotete å skulle få tatt bilde inne på den lille doen vår..hihi..

I natt har tannfeen vært hos oss, for skolejenta mista sin første tann i går. Stor stas! 20 kr er taksten til Tannfeen her i området. Og i barnehagen der jeg jobber har jeg også hørt rykter om at man kan legge tanna i komfyren- og da får man en 50 lapp. Men det har heldigvis ikke skolejenta hørt,så blei ikke noe snakk om det. Tror uansett at Tannfeen hadde nekta å komme inntil hun hadde putta den i vannglasset.. Tradisjon er viktig! :)
Til morgen i dag kom hun stolt inn på soverommet vårt og viste frem glasset! Og hun gleder seg allerede til å fortelle det til vennene sine på SFO i morgen. :)

Ha en fin mandag! I morgen begynner jeg på jobb igjen, det blir godt, gleder meg veldig- selv om jeg egentlig ikke føler jeg har tid til å begynne å jobbe igjen helt ennå. ;)
Klem

2 kommentarer:

  1. Så kjekkt når tannfeen har kommet på besøk,alltid like stort det å miste ei tann:)
    Nydligeste tapeten du har,elsker Pip tapeter:))
    Godteri smykker fekk vært sån middels ifred,hihi også på ein mandag,blir andre boller når skulen begynner igjen,blir litt meir lausluppen med usunn mat i ferien merker eg:)
    Ein fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Hihi, de er skjønne disse barna ;)
    Da skjønner jeg hun har litt å fortelle om i morgen ;-)

    Kurv til dorullene er veldig kjekt- det har vi også ;)

    Ønsker deg og dine en god natt!

    Klem

    SvarSlett