Følgere

tirsdag 14. august 2012

Sti for øye

På Søndag dro vi også på Fossnes i Stokke Kommune, der var det "Brødets Dag" som feires årlig i regi av Stella Polaris. Masse salgsboder og underholdning. Det jentene syntes var mest stas var nok å selv få prøve å sjonglere.
Madeleine, minste jenta er så var på høye lyder, så hun og jeg måtte bare gå fra showet. Men det var igrunn like greit, det var så mange foran oss at vi ikke så noe uansett.
Vet ikke om vi bare var der på ett dumt tidspunkt, men forventa meg mer ut av arrangementet. Og jentene ble fort rastløse der.
Så vi valgte heller å gå på "sti for øye" som også ligger på Fossnes. Det er en sti i skogen som kunstnere har vært med på å lage. Så jentene gikk å speida etter ting hele tiden, og løp fra sted til sted. De 2 km gikk jammen fort! Rakk såvidt å knipse noen bilder jo..hihi.. Og de fleste av de jeg har er vel jentene med på. Men la gå.. ;)
 En statue som signaliserer starten på vandringa.
 Den er ganske stor!
 Villsvin/vortesvin- litt usikker på hva det var. Den er nok ikke laget bare av naturmaterialer, men morsomt at man ser røtter og greiner som stikker ut av den.
 Store fuglefjær. All kunsten som er laget til stien er ting som man kan finne rundt om i naturen. :)
 De kan brukes til å skli på også!...
.... Eller posere!
Jentene er veldig glad i å bli tatt bilde av. "Ta bilde av oss nå mamma!" Madeleine var litt ukonsentrert da, så jeg spurte om hun kunne smile, det skulle jeg nok ikke gjort.. hehe.

 Ulver i stein. Nesten litt ekle å se på egentlig.
 Men kan nok ikke være så skumle siden "pysa" også turde å gå helt bort til de for å undersøke de nærmere.
 Blåbær!
 Mange blåbær!
  Mange store og fine blåbær fant vi! Men var ikke helt alene der, så fikk ikke tatt bilde av alle blåbæra som var der.
Det hang mange forskjellige fuglekasser oppi trærne. Pga motlys ble det vanskelig å fotografere de fleste, men morsomt å gå å leide etter dem. "Se der er en til mamma! Nå har vi finni 5- og pappa bare1! Vi vinner mamma!" Sitat Pernille på snart 6 år som er veldig glad i å vinne. :) Og ofte her i huset er det jentene mot guttene i konkurranser, selv om det kanskje er litt feigt siden vi er 3 mot 1. Hihi..

Her er linken til sti for øyet hvis noen vil kikke mer, eller har bor i nærheten og kanskje vil ta en tur. Vi må tilbake,for ser det er noen småting vi har gått glipp av...
http://www.stiforoye.no/index.php

Klem fra loppemamma og småloppene!
Og jeg har kjøpt en liten gammel skjønn ting som dere snart skal få se! :)

1 kommentar:

  1. Heisann.
    Takk for hyggelig kommentar hos meg, og da må jeg så klart på gjenvisitt. Spennende blogg du har, og den hagen i Åsgårdstrand er jo helt praktfull. Er i Åsgårdstrand innimellom, så jeg må nok se om jeg kan finne den :)

    Legger meg til som liker hos deg, og kommer veldig gjerne tilbake.

    :) Inger

    SvarSlett