Følgere

søndag 12. august 2012

Fonhagen

I dag har vi vært på hagevandring for første gang, eieren er en tidligere arbeidskollega, og jeg hadde hørt rykter om at hagen var bra. Så da jeg så oppslag i byavisa at det skulle arrangeres åpen hage hos han i Åsgårdstrand så måtte vi jo bare ta en tur.
Og vi angra på ingen måte, det var over all forventning! Og få til så mye fint i ett vanlig boligfelt med normal størrelse på hagen syntes jeg kanskje var mest inspirerende!
Masse flotte blomster, hagedammer, statuer,drivhus, utestuer,stier og mye annet. For en kreativ mann!
Tok selvfølgelig masse bilder...
 Skiltet på porten.
 Dekorasjon ved siden av porten.



 Man kunne følge stiene til nye spennende steder i hagen.


 Utekjøkken
 Snakk om herlig daybed! Laget som en gynge. Her kunne jeg gjerne ha tilbrakt late sommerdager!
 Pent omkranset av blomster. :)


 Blåbær på store busker! Nam nam..
 Og se hvem vi møtte! Dette pinnsvinet var veldig liten, så den har nok en mamma og pappa og noen søsken i hagen også. :)

 En liten bekk.
 Dekorasjon i en av de mange dammene.
 Digre koier i en stor dam. De største var på rundt 6 kg! Kjempespennende. Han hadde ca 60 stk.
 Vannliljer i koiedammen.

 Sjarmerende utestue.
 Inni utestua var det innredet med sofa og fantastisk utsikt. Åpning til en dam på den ene siden.
 Og kikkehull til koiedammen. Og som dere ser er disse fiskene STORE! Den ene i front der har jeg jo bare fått med under halvparten av.
 Prøvde å ta bilde gjennom glasset. Her er noen av de mindre koiene inne i "tanken", det er åpning øverst til venstre som de fritt svømmer ut i den 2 meter dype dammen.
Rustent stort melkespann. ELSKER!

Da vi var inne i utestua og kikka på koiene så sa jentene at de gjerne ville flytte dit, så tror de kosa seg skikkelig!
Flott slutt på helga!
Ha en fin uke! Klem

3 kommentarer:

  1. Dette ser flott ut!! Jeg må inn og se og nyte skikkelig på PC en! Sitter nå med en I-phone. Det gir ikke samme inntrykk. Så flott at du deler disse bildene med oss:-)
    Ha en ny flott uke!

    SvarSlett
  2. Du er kjempeflink Merethe, veldig moro å følge bloggen din...:-)

    SvarSlett
  3. Herlige bilder du deler :)
    Enkelte mennesker er så utrolig flink med uteområder i egen hage...
    De ser muligheter som vi andre ikke gjør !!
    Kan tenke meg jentene koste seg her :)

    Tusen takk for at du liker bildene mine, det gleder en amatør !!
    Jeg bruker bare PhotoScape, et gratis nedlastingsprogramm.
    Veldig enkelt og masse en kan gjøre, så her er det bare å leke seg :)

    Nydelig mandag til deg, her skinner solen så i dag må jeg holde meg utomhus :)))

    Klem Heidi

    SvarSlett