Følgere

onsdag 25. juli 2012

Sommerlunsj

I dag har minstejenta og jeg kosa oss med en deilig sommerdessert kan man vel kalle det. Det var søtt,friskt og godt. Og så lett å lage da gitt!
Alt du trenger er butterdeig, vaniljekrem og jordbær.

fremgangsmåte:
Legg butterdeigplatene på ett stekebrett. En plate deles opp i tre deler med en pizzaskjærer.
Bruk en kniv til å lage en liten firkant i hver,men ikke helt igjennom til bunn.
Legg en spiseskje vaniljekrem oppå hver.
Stekes i ovnen på 200 grader i 10-15 minutter, til de er hevet og litt gyldne.
Ta de så ut og legg på delte jordbær.

Jeg strødde også litt melis på toppen.

Bon appetit!
Jeg har sett nesten samme oppskrift i paiform også,men da jeg så disse herlighetene på ei venninnes blogg måtte jeg bare prøve.
Bloggen hennes er veldig fin og inspirerende, ta en titt da vel! http://ragnhild-lykke.blogspot.no/

3 kommentarer:

  1. Åh , kjenner du Ragnhild! Jeg og! Hun er jo så god!!
    Tenkte jeg skulle prøve denne oppskriften selv også- den ser himmelsk god ut!

    Ønsker deg en god natt!
    Klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg møtte Ragnhild på språkreise i 97.. Begynner å bli lenge siden gitt! hihi.. Har mest kontakt på facebook nå da.
      Ja,de var gode,du burde prøve. :)
      Klem

      Slett
  2. Hellu!
    Så fin blogg du har fått til! Får d til du! ;)

    Så gøy at du brukte min oppskrift!

    Søt du er da Trine- at jeg er god reddet kvelden, tjihi.

    Klem R

    SvarSlett