Følgere

søndag 29. juli 2012

Lørdagskos og litt annet. :)

I kveld har jeg virkelig kosa meg- med frityrstekt banan og is! Nam nam. Det smakte helt himmelsk! Elsker smaken av den varme bananen sammen med is, og lettvint er det også. Så lager nok det flere ganger! :)
Min stekte nok litt lenge da, så den ble LITT vel gyllen, men smaken var det ikke noe å si på iallefall. ;)

For de som vil prøve trenger du:
*Banan
*Butterdeig
*Honning
*Is
*olje (solsikkeolje eller frityrolje. Ikke bruk olivenolje,det vil sette smak)

Du kjevler ut butterdeigen etter at den har tint, sånn at den blir tynn. Så ruller du den i ett tynt lag rundt bananen. Skjær vekk det overflødige.
Jeg bruker wokpanne. Og når olja er varm putter man bananen oppi og lar den ligge der og surre i ca 2 min-til den har blitt gyllen. (jeg hadde den oppi i 3 min, og det var litt lenge, men den ble sprø og god).
Så tar du den opp og pensler den med honning.
Serveres med is. Fløteis eller vanilje is smaker best synes jeg.
Enjoy!

I går var jeg på bruktbutikken igjen, og kom hjem med noen små skatter som vanlig. Moro moro! Bilder kommer på mandag, helga er litt hektisk.

Dette trauet kjøpte jeg for en liten stund siden, men det er så stort at jeg ikke aner hvor jeg skal ha det eller om jeg har plass til det i det hele tatt. Bildet lyver kanskje litt for det er diiiiigert! Men akkurat sånn gammelt og brukt som jeg liker det, så jeg må jo bare finne en plass! :)

I morgen skal jeg på babybesøk-jeg har nemlig blitt tante! :)
Gleder meg til å holde den lille kjekkasen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar