Følgere

søndag 7. oktober 2012

Irna-pigen

Siden sist har jeg jeg fått en pakke i posten, en liten søt sparebøsse fra 1920 ca.
Den ble laget som reklamemateriell for matvarekjeden Irna. Han som designet denne sparebøssa og resten av firmalogoen/matriell, brukte sin datter Ellen som modell for det som ble Irna-pigen.




Tekst både oppå lokket og på baksiden. Morsomt med litt info om de tingene man kjøper. :)


Ellers har det vært Høstferie her, vi har jobba begge to. Men har vært godt allikevel. Høstferie betyr ingen lekser eller fritidsaktiviteter, så det har vi satt veldig pris på. :) Men nå gleder eldste seg veldig til skolestart igjen. Mest pga at hele skolen har fellessamlinger hver morgen. Og hun ville gjerne opptre der med en sang og dans fra mamma mø cd`n sin...
Hun er gal spør du meg. Skjønner virkelig ikke hvem hun slekter på- hun er skikkelig tøff og liker å vise seg fram. Synes ting kan være litt flaut, men gjør det allikevel siden hun synes det er så morsomt!
Hun føler ikke noe behov for å skulle øve en hel masse på forhånd heller, tar det nesten på sparket etter å ha planlagt i hodet sitt hvordan ting skal være.
Hun gjør meg så stolt! Og håper av hele mitt hjerte at hun fortsetter å hoppe ut i ting sånn helt uten frykt!
Ikke lenge siden hun sang og dansa i fellessamling første gang. Og vi er jo ennå bare i begynnelsen av Oktober!
Tøffe,flinke 1 klassingen min!

Håper alle har hatt en flott uke!.. Og at den neste blir like flott!
Klem

7 kommentarer:

  1. Så tøff og flott 1.klassing du har,eg synest det er bra når de tør å stå fram og vise seg fram eg for det er ikkje så kjekkt når de aldri vil og bare vil gjømma seg heller,det er nok ei jente det er teft i som du har all grunn til å være stolt over:))
    Så søte sparebøsse,knallfine!
    Her er det høstferie no og det er deiligt med litt mindre arbeid:)
    Ei fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Så søt den var da :)

    Jeg har en skjenk til, lik den store, bare mindre. Den er litt sliten...
    Jeg vurderer å male jeg også, men da blir det nok lys grå, og ikke hvitt.. :P Men den på spisestua får være som den er :)

    SvarSlett
  3. For en fin og søt sparebøsse ;-) Kjempekoselig!

    Klart du skal bli med på bloggtreff ;-) Jeg har bare vært på et treff før - og var ganske nervøs før jeg dro, men...det gikk kjempefint. Traff mange hyggelige mennesker. Og...vårt lille bloggtreff blir bare med noen få jenter. Tror det kan bli kjempehyggelig med mye skravling, latter og inspirasjon. Håper veldig at det passer for deg ;-) Kommer tilbake med dato senere ;-)

    Ha en riktig god kveld!

    SvarSlett
  4. for en koselig sparebøsse du har fått!

    Så kjekt med barn som har selvtillit! Du må bare fortsette å oppmuntre henne.

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  5. så søt den var!! og for en tøff første klassing du har!

    klem

    SvarSlett
  6. Åh, herrefred, så skjønn den var!
    Alt av slike ting ting var så mye finere før..
    Så vakker!

    Ha en fin torsdag!
    Klemmer

    SvarSlett
  7. Hallo Frøken:-) :-)
    Takk for kommentar hos meg:-)

    Det var en herlig sparebøsse da og for en tøff jente du har- veldig moro:-) :-)
    Jeg kikker og kikker, men det har vært stille fram til nå- begynner å komme litt mer stillinger nå som kan være aktuelle. Vi får se og du skal få høre:-) :-)
    Andreas stortrives i barnehagen:-)

    Ha en flott uke videre,

    Klem Ragnhild

    SvarSlett