Følgere

mandag 29. oktober 2012

Første snøen!

I dag har første snøfallet kommet hit til Vestfold, til stor glede for både meg og jentene. :)
den kom såpass sein at vi ikke rakk å leke noe i den, men krysser fingrene for at den er der i morgen når vi våkner også. :)
Så da jeg var på butikken i kveld ble jeg så i julestemning av snøen at jeg bare måtte handle med meg ett juleblad og julemarsipan! Nå nærmer det seg med stormskritt!
Også må jeg bare skryte litt av min lille store 1 klassing! Mandag er leksedag, og leksene fyker unna i en fei. Før vi begynner får jeg instruksjon: "Mamma ikke si hva vi skal gjøre-jeg VET det!. For Ellen (lærinna) har fortalt oss det!". Også bare starter hun i en superfart, og jeg blir bare sittende å kontrollsjekke.. :)
Her er en liten del av matteleksa. Og denne gang var alt av tall riktig vei. Det er gjerne det eneste jeg innimellom må "rette" på. Jeg synes det er så fantastisk med disse førsteklassingene som føler de kan alt og er verdensmestere! Herlig innstilling! :) Og hun lærer så masse både på skolen og av klassekammerater- og av de eldre jentene hun leker med. Fadderne er visst veldig stas har jeg skjønt! :)

Ha en fortsatt fin uke!
Klem

3 kommentarer:

  1. Er de kommet såpass langt i regning hos dere altså? :) Her er vi bare på tall enda :)

    Fikk jo ikke lyst på masipangris nå liksom.. hehe. Må vel ha med en fra butikken eterpå.

    Jeg har heller ikke så mye til overs for Halloween egentlig, men vi får gjøre et forsøk :) Vi skal kun gå til ett sted for å finne knask, syns ikke noe om å ta med 13 unger og gå fra sted til sted.. Jeg har kjøpt inn alt godtet og gjort det klart, syns det var greiest ovenfor naboen :)

    SvarSlett
  2. Så flink ho er i rekning,kjekkt når de får teken på det:)ein god start er kjempebra!!
    Så kos med julemagasin og marsipangris,har noken juleblad men har ikkje titta i dei enda,tar det snart!
    Fin fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Så flink lillemor er - kan tenke meg hun var stolt da hun fortalte mor ;-)

    Ja, var såå kos med snøen som kom på mandag!
    Bare synd den forsvant så fort :-/

    Julemarsipan er det beste som finnes - I <3 ;)

    Ha en fin torsdag!
    Klemmer

    SvarSlett